Blogginlägg 21

Tillbaka till vardagen, skolan börjar, in i rutinerna igen, ska bli ganska skönt!

Känns som det varit ett långt sommarlov, inte så mycket regn men ingen riktig värme och mycket blåst.

Blivit en del golf i veckan, gick två svängar på Kungsbanan med varierande resultat, första svängen 16 poäng, hade 11 poäng efter 4 hål och allt kändes grymt, sedan rasade det med drive ut på vägen på 5:e, boll i vattnet på 7:e och 8:e och så var den rundan körd..

Efter lunch 9 hål till med 18 poäng, mer stabilt, men slarvade bort några poäng med dålig puttning, som på hål 7, på green efter tre slag och en fyrputt på det.

Äntligen kom mina nya järnklubbor, Cobra King F7, lite ovant men jag gillar dom helt klart, blir en liten boost av att ha ny utrustning, nu kan jag inte skylla på dåliga grejer längre då hela bagen är uppdaterad.

När man går igenom det här så ligger det helt klart en liten press/stress i bakgrunden, med all uppbackning bakom så känner man att man måste visa resultat, i golf då givetvis genom att sänka sitt handikapp, när man då inte gör det börjar man tänka att folk tror att man inte går in för det ordentligt, blir lite negativa tankar och jag sätter stor press på mig själv.

Samtidigt säger alla parter att det är framförallt nästa säsong detta årets träning kommer visa sig, när allt sjunkit in och det inte är samma tryck på att prestera.

Jag ser mig ändå som en nybörjare som börjat med golf i år i stort sett, och känner själv att jag blivit stabilare på många sätt, och för mig är fysen en stor del i det hela då en "gammal" sleten fotbollskropp behöver omsorg.

Nog försvarstalat nu, träffade PT Linda i veckan och fick nytt gott program, många upprepningar och ganska tungt, framförallt 3x20 burpees i rad är en mördarövning, allt i kroppen går på högvarv, första gången går tankarna som vanligt att HALLÅ det här kommer jag aldrig orka!! Men, efter ett par dagar så funkar det, och man orkar, man bygger som sagt upp sig fort.

Att ha tränat på detta sätt med Linda är helt annorlunda än jag gjort innan, då gick man till gymmet 2 dagar i veckan, drog i lite maskiner och tyckte att man gjort det bra, men nu när man får ett anpassat program och bygger från grunden, tränar 4,5,6 dagar i veckan blir det en helt annan grej, jag säger det igen, väl värd investering om ni har chansen! 
Vi ses!